Saturday, October 13, 2012

SELAMAT HARI LAHIR AIN YANG KE-27!!!!

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Bismillahirrahmanirrahim...

Syukur Alhamdulillah...
Sekali lagi Allah S.W.T bagi kesempatan untuk saya menyambut ulang tahun saya yang ke-27 pada tanggal 12 Oktober 2012.
Dah tua rupanya saya nie!!!
Sekejap saja masa berlalu, sedar x sedar dah menjangkau lewat 20-an saya nie..



Nikmat panjang umur yang diberikan oleh Allah S.W.T nie adalah satu anugerahNYA yang x ternilai rasanya...
X boleh diucapkan dengan kata-kata apabila Allah memberi nikmat panjang umur nie...
Apa yang mampu dituturkan oleh bibir ini ialah SYUKUR ALHAMDULILLAH...

KEHIDUPAN SAYA...

X dak yang menarik untuk menceritakan pencapaian saya setakat nie..
Kereta pun belum mampu dibeli, rumah apatah lagi..pekerjaan? tengah menunggu pekerjaan yang sesuai dengan diri.. tapi sekarang nie saya menjadi seorang peniaga kecil-kecilan.. Insyaallah kalo diizinkan olehNYA saya ingin membuka cafe dan kedai bakeri dibawah satu bumbung..huhu (besarnya impian ko AIN!!!)
Hidup hendaklah dimulai dengan impian..Insyaallah menjadi kenyataan nanti..
Tapi Alhamdulillah, saya mampu menampung hidup saya sendiri berkat rezeki yang diberi olehNYA melalui hasil jualan saya.. Bulan-bulan boleh menjangkau 6 - 7 ratus la jugak. Syukur sangat2 kerana x menyusahkan family saya..huhuhu.

Kalau nak cakap tentang kehidupan orang dewasa nie.. memang penat untuk difikirkan. 
Kekadang terfikir nak jadi kanak-kanak balik coz x payah fikir macam2 just makan, main dan bila letih tidur..senangkan jadi kanak-kanak..huhuhu

Apatah lagi perempuan macam saya, macam-macam benda nak fikir antara salah satu yang menyesakkan fikiran saya ialah KAHWIN!!!!
Apalah salah wanita bila menjangkau umur lewat 20-an nie x kahwin?
Kalau boleh kami pun nak kahwin awal cuma Allah S.W.T belum temukan kami dengan jodoh kami lagi..pengubat terbaik bagi ialah berdoa dan bersabar..huhuhu
Tolonglah orang2 di sekeliling kami, jadilah rasional sikit... setiap manusia pasti ada jodoh masing2 cuma cepat atau lambat jer..
Bagi saya, biarlah lambat asalkan dapat yang terbaik. 
So, buat family dan rakan2.. yang mana ingin kami kahwin cepat2..berdoalah banyak kepadaNYA agar kami dipertemukan dengan jodoh yang terbaik untuk kami.. baik untuk agama, dunia dan juga akhirat..

Saya selalu berdoa agar dipertemukan dengan jodoh yang terbaik untuk saya,agama, dunia dan akhirat..Aaaaminn.


BAB ILMU...

Alhamdulillah... setakat hari ini saya masih lagi belajar dan akan terus belajar untuk menjadi hambaNYA yang terbaik.
Credit to my sis coz always invited me to join  any majlis ilmu that she knows at masjid arounds my place.
Insyaallah kalau diizinkan olehNYA saya berharap saya dapat kembali menyertai usrah yang hampir 2 bulan saya tinggalkan. 
Sebenarnya di lubuk hati ini...saya sedih sangat kerana terpaksa meninggalkan bulatan usrah yang selama ini saya hadiri.. di atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan saya terpaksa tinggalkan mereka.
Sesungguhnya melalui usrah saya dapat mempelajari banyak benda yang x mungkin saya perolehi di tempat lain.
dan yang paling terkesan bila usrah ialah kami berusrah semata2 menuju redhNYA...
dan ukhwah yang terbina antara kami adalah semata2 kerana Allah S.W.T...
Saya juga berharap saya dapat menghadiri majlis ilmu selepas saya mendirikan rumahtangga nanti... kerana sesungguhnya ilmu Allah itu luas untuk diterokai..


IMPIAN...

Bila menjangkau 27 tahun nie..impian saya ialah melihat keluarga saya lebih mendekatkan diri dengan ALLAH S.W.T.....
Alhamdulillah, tarbiyah yang dilakukan oleh kakak saya ternyata memberi kesan kepada kami sekeluarga namun begitu ianya belum betul2 meresap ke dalam diri kami masing2 lagi..
Semoga Allah membukakan pintu hidayahNYA kepada kami agar sentiasa menuntun kami untuk terus berada di jalan yang direhai olehNYA sepanjan hidup kami...

Dari segi kehidupan pula..saya berharap Allah S.W.T menemukan saya dengan pekerjaan yang mampu membuatkan saya sentiasa mengingatiNYA dalam apa jua tindakan saya dalam pekerjaan tersebut.
Saya juga berharap Allah S.W.T dapat  mendekatkan diri saya dengan majlis2 ilmu dan menemukan saya dengan rakan2 yang sentiasa mengingatkan saya tentang agama saya dan mampu memimpin serta menegur saya kembali ke jalanNYA apabila saya alpa & lalai dalam meniti arus dunia ini. 

Buat bakal jodoh saya, hanya satu saya minta daripadamu...
jadilah pemimpin yang tidak pernah jemu untuk mendidik, mengajar, menegur serta membimbing (saya dan bakal anak-anak kita) dengan penuh kasih sayang dan berhemah dalam menuju syurgaNYA yang abadi.
Buat bakal jodoh saya.. terimalah apa adanya saya kerana saya adalah insan biasa yang mempunyai kelebihan dan kekurangannya tersendiri... tolong lengkapi kekurangan saya dengan kelebihan awak, insyaallah saya pula akan lengkapi kekurangan awak dengan kelebihan saya. Semoga rumahtangga yang dibina oleh kita nanti sentiasa dirahmati olehNYA. Aaaamin..

Buat Family tersayang..
Saya berharap apa jua jalan yang bakal pilih kelak.. tolong terimalah semua itu dengan hati terbuka kerana tanpa sokongan kalian siapalah saya..
Tolong iringi perjalanan hidup saya dengan doa kalian, Insyaallah hidup saya akan lebih bermakna dan diredhai oelhNYA.

Buat rakan-rakan...
saya berharap ukhwah yang terjalin antara kita selama ini tidak akan pernah terputus dek jauh kita berkelana.. 
Saya berharap kita mampu mengekalkan jalinan ukhwah yang sedia terbina ini melalui doa, FB, email, telefon, sms serta lain lagi...
Apa yang saya boleh katakan ialah tanpa kamu semua siapalah saya...


SELAMAT ULANG TAHUN
AIN
KE-27!!!!

Sekian..Wassalam..



No comments: