Friday, November 23, 2012

Penyejuk Hatiku....



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



Tahun lepas ramai rakan-rakan saya yang telah melangsungkan perkahwinan... Bulan November dan Disember tahun ni pun ramai jugak  rakan- rakan  saya yang akan melansungkan perkahwinan.. 

In Syaa Allah..Jika diizinkan olehNYA saya akan pergi. Kita hanya merancang selebihnya, DIA yang tentukan...
Apa pun saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi menjemput saya,  kesempatan yang ada ini saya ingin mengucapkan 

بَارَكَ اللّهُ لَكَ وَبَارَكَ عَلَيْكَ وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِي خَيْرِ

Semoga perkahwinan yang dibina berkekalan hingga ke akhir hayat...Aaamiiin.

Sebenarnya bukan topik kahwin yang saya nak tulis sekarang nie...huhu. 
Pada tanggal 29 September 2012, Alhamdulillah saya dikurniakan seorang cucu saudara yang sangat comel, namanya AMMAR MUSTAQIM anak sulung kepada anak buah saya NABILAH...
Ermm...dengan kelahiran Ammar maka pangkat saya juga menjadi semakin tua..huhuhu
Ramai yang menggelarkan saya tok su...dengar namanya jer dah boleh bayangkan bertapa tuanya saya...hihihi
Tetapi memandangkan saya belum berkahwin so panggilan tok tu diabaikan..huhu. 
So, panggilan yang terbaru untuk saya jika Ammar nak panggil ialah ACU...(perasan muda)..hehehe

Inilah pengarang jantung hati saya...


Gambar Ammar ketika 7 hari, baru lepas bertahnid dan cukur rambut

Comelkan... Dah seminggu Ammar ikut mama balik umah dia...huhuhu.


Bulan Oktober yang lepas, rakan baik saya  (MY BFF) ROHAYATI BINTI UZIR selamat melahirkan puteri sulungnya yang diberi nama NUR DAHLIA AZZAHRA..

Hingga hari ini saya belum berkesempatan untuk bertemu mereka berdua lagi..Alhamdulillah semalam sempat juga buat panggilan telefon bertanyakan khabar dia dan anaknya..
Sedikit tersentuh dihati saya bila dia menceritakan saat sakit melahirkan anaknya, dia diuji dengan sakit selama 3 hari berturut-turut sebelum selamat melahirkan anaknya.

Yang paling saya tersentuh bila dia menceritakan saat melahirkan anaknya... dia kata dia sanggup Allah S.W.T ambil nyawanya  lagi daripada anaknya.. (Seandai situasi berkeadaan 50:50)
Alhamdullilah dia selamat melahirkan anaknya seberat 3.1 kg secara pembedahan kerana dia tak mampu melahirkan secara normal.
Sesesungguhnya saat melahirkan anak ibarat saat seorang ibu mempertaruhkan nyawanya demi memastikan anak yang dilahirkannya  selamat melihat alam ciptaan ALLAH S.W.T. 
SUBHANAALLAH besar sungguh pengorbanan seorang ibu dan isteri..

(Para suami hargailah isteri anda sebaik mungkin seperti mana mereka sanggup bertarung nyawa mereka saat melahirkan zuriat anda)

Walaupun saya tak dapat tengok secara langsung anaknya...dia dengan berbesar hati telah mengirim gambar anaknya di Facebook saya..huhuhu.. Jadi, saya pun nak berkongsi gambar anaknya bersama-sama anda semua...


Gambar Azzahra ketika 15 hari (ummi dia cakap)

In Syaa Allah..jika diizinkan olehNYA, aunty Ain akan datang melawat Azzahra gan ummi yer.. Comel sangat dia...


**** Tetiba teringin  nak ada anak la pula..huhuhu. Cemburu tengok orang lain dengan anak masing-masing***
Biasalah naluri seorang  ibu akan wujud pada setiap wanita yang diciptakan olehNYA..
dan
Menjadi fitrah seorang wamita untuk bergelar seorang ibu jika diizinkan olehNYA..

Pada kalian yang baru mendapat anak saya ucapkan...

“Ja’alallahu mubaarokan ‘alaika wa ‘ala ummati Muhammadin”

( “Semoga Allah menjadikannya anak yang diberkahi atasmu dan atas umat Muhammad s.a.w” )

Semoga anugerah ini (anak) memberi keberkatan kepada keluarga  kalian..

~~~~ Untuk bergelar seorang ibu, sebenar Allah S.W.T telah merealisasikan impian saya sejak 23 tahun lalu...Ialah menjadi ibu saudara kepada anak saudara saya (waktu itu berusia 4 tahun..hehe)
Tetapi untuk menjadi ummi kepada zuriat sendiri belum ada rezeki lagi...Semoga laluan saya ke arah itu dipermudahkanNYA.. Aaamiiin~~~


Tak berapa sihat sepenuhnya lagi..tapi gatal tangan hendaklah menulis...hihihi



WASSALAM....

No comments: