Tuesday, September 6, 2011

~~~ DUNIAKU ~~~

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, syukur di atas limpah kurniaNYA... aku masih lagi bernafas dan dapat meneruskan hidup ini seperti biasa...

Dah hampir dua bulan aku berkerja... Dan dunia aku sekarang hanyalah di tempat kerja yang tiada orang pun dan dunia alam maya aku... Kawan2 dah jauh di tempat masing2. Hanya fb dan ym menjadi penghubung antara kami...

Aku masih lagi aku... hidup dalam penuh kesunyian.. Kekadang jer rasa hidup ini dihargai bila mereka perlukan khidmat aku sebagai adik, mak su dan orang suruhan...

Namun aku bersyukur kerana aku masih ada lagi seorang mak yang mengambil berat tentang aku... Namun keadaan mak yang sering sakit membuatkan aku takut dengan kehidupan aku pada masa akan datang...Namun aku selalu berdoa agar Allah S.W.T panjangkan umur dan beri nikmat kesihatan untuk mak..


Tanggal 15 Syawal ini, genap dua tahun arwah ayah meninggalkan aku dan mak.... Kalau ada arwah ayah dan tentu nasib aku dan mak tak seperti sekarang. Tapi aku redha dengan Qada dan QadarNYA, setiap yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi...

Dan sekarang aku tengah berusaha sebaik mungkin untuk mencari rezeki yang lebih agar mak dan aku tidak lagi membebankan manusia yang bergelar ABANG...Aku tak kisah untuk bersengkang mata siang dan malam demi memastikan rezeki yang aku perolehi halal dan dapat menampung hidup aku dan mak..

Pada Mu Ya Rabb aku memohon, Kau limpah rezekiMu pada hambaMu ini dan rahmatilah kehidupan aku dan mak di dunia dan di akhirat...

Aku juga memohon agar ENGKAU beri aku kekuatan untuk menempuh setiap dugaan Mu ini dengan penuh kesabaran.. Amin


No comments: